Nieuwe masteropleiding voor pedagogen: Youth 0-21, Society and Policy

17-3-2016

Welke interventies voor de jeugd, in opvoeding, onderwijs en zorg zijn bewezen effectief, en hoe kan de wetenschap eraan bijdragen dat deze kennis ook in jeugdbeleid wordt benut? Hoe is te voorkomen dat bij de transformatie van het jeugdstelsel de pedagogische doelen uit het oog raken? Wat hebben academisch geschoolde professionals nodig om innovaties rond de zorg voor jeugd te begeleiden en aan te sturen?

Allemaal vragen die in het (nieuwe) jeugdstelsel van belang zijn en waar (ortho)pedagogen een belangrijke rol in kunnen vervullen. De nieuwe masteropleiding Youth0-21, Society and Policy die na de zomer 2016 start aan de Rijksuniversiteit Groningen leidt o.a. (ortho)pedagogen op om transformaties en innovaties in de jeugdsector te begeleiden en te werken aan kwaliteitsontwikkeling. Dat gebeurt door beleid, praktijk en wetenschap te verbinden en te vertalen naar onderzoek, advisering en coaching binnen professionele onderwijs- en zorgorganisaties (transformationeel leiderschap), zoals ROC’s, scholen, jeugdzorginstellingen, integrale kindcentra, en dergelijke. De masteropleiding is in samenwerking met onder meer het Nederlands Jeugdinstituut ontwikkeld.

Met een bachelor pedagogische wetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen kunt u direct toegelaten worden tot deze masteropleiding.

Lees verder voor meer informatie en de aanmeldlink.