Bijeenkomst Vluchtelingenkinderen in het onderwijs

24-2-2016

"Vluchtelingenkinderen in de klas – hoe werkt dat?"

Hoe kan ik diagnostiek uitvoeren bij een kind dat geen Nederlands spreekt of begrijpt? Hoe kan de school zorgen voor een afgestemd onderwijsaanbod voor deze leerling? Hoe ga ik om met een moeder die mij uitnodigt voor een zelfgemaakt avondmaal? Hoe ga ik om met trauma gerelateerde problematiek? Wat zijn signalen van zorg en wat kan ik in dit geval als schoolpsycholoog/orthopedagoog doen? En welke ketenpartners kan ik benaderen?

Om deze en meer vragen te beantwoorden organiseren de sectie schoolpsychologen NIP en het netwerk onderwijs NVO op vrijdag 8 april 2016 (locatie Zaalverhuur7, Utrecht) een scholingsbijeenkomst met het thema: Vluchtelingenkinderen in het onderwijs.

De bijeenkomst is een dagprogramma waarbij verschillende aspecten van het onderwijs aan vluchtelingenkinderen en de rol de van de gedragswetenschapper aan de orde komen. Een van de keynote-sprekers is Bram Tuk: senior Adviseur bij Pharos en expert op het gebied van nieuwkomersjeugd, kindermishandeling, sociaal-emotionele ontwikkeling en gezondheidsprogramma’s in het onderwijs.

Na de lunch zijn er twee workshoprondes.

Voor het volledige programma en het aanmeldformulier > Lees meer